2
حدود ۳۰ نفر از بازداشتشدگان اعتراضات دیماه ۱۴۰۴ که در زندان مرکزی ساوه نگهداری میشوند، در اعتراض به احکام سنگین صادرشده برای خود، دست به اعتصاب غذای دستهجمعی زدهاند.
بر اساس گزارش کمیته آزادی زندانیان سیاسی، این زندانیان احکام صادره را «ناعادلانه» دانسته و اعتصاب غذا را بهعنوان راهی برای رساندن صدای اعتراض خود انتخاب کردهاند. گفته میشود بسیاری از بازداشتشدگان اعتراضات ماههای اخیر با محکومیتهای طولانیمدت حبس، محدودیتهای قضایی و فشارهای امنیتی روبهرو شدهاند.