در پی گزارش پیشین درباره هدف قرار گرفتن یک کشتی باری در آبهای نزدیک تنگه هرمز، جزئیات تازه حاکی است که کشتی آسیبدیده «اور لاولی»، یک کشتی کانتینری با پرچم سنگاپور، بوده است.
مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا، یوکیامتیاو، اعلام کرد این کشتی هنگام عبور از تنگه هرمز، در حدود ۱۴ کیلومتری جنوبشرقی بندر داهیت عمان، از سمت راست با یک پرتابه هدف قرار گرفته است.
بر اساس ارزیابیهای اولیه شرکت امنیت دریایی امبری، این حادثه حمله تلقی شده است که به پل فرماندهی کشتی آسیب رسانده، اما تلفات جانی یا پیامد زیستمحیطی نداشته است.
مقامها در حال بررسی حادثهاند و به کشتیها توصیه شده با احتیاط از منطقه عبور کنند.
سپاه پاسداران نیز روز پنجشنبه اعلام کرد عبور ایمن از تنگه هرمز تنها از مسیرهای تعیینشده از سوی ایران امکانپذیر است و با کشتیهایی که این مقررات را رعایت نکنند برخورد خواهد شد.
مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا، پیش از وقوع این حادثه گفته بود که اگر ایران کشتیها را در تنگه هرمز تهدید یا متوقف کند، «با مشکل روبهرو خواهیم شد.»
سازمان بینالمللی دریانوردی سازمان ملل نیز در حال کمک به خروج صدها کشتی از خلیج فارس است که از آغاز جنگ در اواخر فوریه در این منطقه گرفتار شدهاند.
شرکت تایوانی اورگرین، مالک کشتی، هنوز در این باره اظهار نظر نکرده است.